Betonowanie torowiska na torach odstawczych

12:02, 7 września 2013

Pierwsze odcinki nawierzchni torowej pod ul. Prostą są już gotowe. To kolejne – po łączniku technicznym Z1 – zabetonowane partie torowiska, tym razem na torach odstawczych stacji Rondo Daszyńskiego. Docelowo ułożonych tu zostanie blisko 3000 m szyn, a do ich umocowania użyjemy ponad 4500 bloków.

Betonowanie sekcji 270-metrowego torowiska rozpoczęliśmy pod koniec lipca. Dziś gotowych jest już ponad 700 m nawierzchni. Podobnie jak w przypadku tunelu łączącego I i II linię podziemnej kolejki – dystans ten podzielono na 12-metrowe działki (Torowisko w łączniku gotowe), a mieszanka podawana była z powierzchni poprzez otwór technologiczny zlokalizowany w centralnej części placu budowy. Zalewanie podkładów blokowych rozpoczęliśmy od zewnętrznego toru południowego, w miejscu gdzie rozpoczyna się rozjazd, a następnie pracami objęliśmy zewnętrzny tor północny. Betonowanie trwało zatem jednocześnie na obu torach zewnętrznych. W następnej kolejności zabetonowane zostały oba tory wewnętrzne, pomiędzy którymi usytuowany jest peron techniczny.

                                      

Do ukończenia robót w obiekcie torów odstawczych pozostaje najtrudniejszy odcinek – komora rozjazdu, umożliwiająca pociągom wykonanie manewru zmiany toru. W tej części placu trwa właśnie skomplikowany proces ustawiania geometrii przyszłych torów. Prace torowe na samej stacji rozpoczną się natomiast dopiero po wybudowaniu wszystkich tuneli po tej stronie Wisły i opróżnieniu szybu startowego z zapleczy tarcz TBM.

fot. B. Janaszek, M. Żuchowski, M. Lubieniecka

Zobacz także:
Rozjazd na torach odstawczych

16:15, 5 września 2013
14:00, 4 września 2013
06:00, 17 sierpnia 2013
17:00, 14 sierpnia 2013
06:00, 26 lipca 2013
06:00, 24 lipca 2013
10:41, 19 lipca 2013
11:37, 17 lipca 2013
17:30, 11 lipca 2013

Oferty pracy

  • Facebook