Co dzieje się pod gotową jezdnią Marszałkowskiej?

11:26, 12 września 2012

Budowa korpusu stacji Świętokrzyska wiązała się z zamknięciem skrzyżowania z ul. Marszałkowską. Prace zajęły niecałe 4,5 miesiąca – udało nam się udrożnić główną ulicę Warszawy tydzień przed planowanym terminem. To co widoczne gołym okiem z pewnością cieszy kierowców, którzy mogą już od poniedziałku korzystać z tej ważnej dla miasta arterii. Nie mniej interesujące są prace trwające dokładnie pod jezdnią, po której poruszają się samochody.

Przedwczoraj zabetonowaliśmy zbrojenie na poziomie -2 we wschodniej części stacji. Gotowa jest ¼ całej długości tej kondygnacji. Znajduje się ona 13-14 metrów poniżej powierzchni terenu. W pozostałej części trwają prace ciesielsko-zbrojarskie. Na zachodniej głowicy stacji kontynuujemy wykop do poziomu płyty międzykondygnacyjnej, na której znajdzie się obszar technologiczny. Tutaj ulokowane zostaną wszelkie urządzenia, dzięki którym obiekt będzie mógł w pełni funkcjonować.

Na zachód od skrzyżowania ulic Marszałkowskiej ze Świętokrzyską wykonujemy iniekcje. Realizowane są w głębokim na kilkanaście metrów wykopie pod łącznik pasażerski I i II linii metra. Wstrzykiwana zaprawa ma wzmocnić nie tylko posadowienie tuneli I linii metra, ale także podziemny korytarz, który połączy korpus pierwszej nitki z drugą. W późniejszych etapach będzie tu iniektowana mieszanka betonowa na całym obwodzie tuneli, które ułożą maszyny TBM.

Kontynuujemy także przebudowę magistrali ciepłowniczej wzdłuż ulicy Świętokrzyskiej – stara sieć jest systematycznie wymieniana na nową.

Zapraszamy do galerii zdjęć.

              

fot. Maciej Żuchowski

Zobacz także:
Pod lupą – stacja Świętokrzyska
Schodzimy pod strop stacji Świętokrzyska

15:53, 6 września 2012
15:14, 1 września 2012
16:50, 26 sierpnia 2012
16:29, 24 sierpnia 2012
14:05, 24 sierpnia 2012
16:51, 22 sierpnia 2012
15:34, 22 sierpnia 2012
14:14, 19 sierpnia 2012
13:58, 19 sierpnia 2012

Oferty pracy

  • Facebook