
Drążenie rozpoczęte!
TBM Anna rozpoczyna drążenie pierwszego odcinka tunelu II linii metra.
Punktualnie o 12.30 prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz uruchomiła maszynę, która wykona południowy tunel pomiędzy stacjami Rondo Daszyńskiego i Powiśle oraz łącznik techniczny z I linią metra.
Pierwszy urobek
Zgromadzeni na placu budowy stacji Rondo Daszyńskiego mogą już zobaczyć pierwsze partie urobku wyprowadzane na powierzchnię przy pomocy specjalnego taśmociągu.
Pierwsze pierścienie
TBM rozpoczyna pracę od ułożenia jeszcze pod płaszczem maszyny 7 stalowych pierścieni, które umożliwiają wprowadzenie całej tarczy w grunt.
Pierwsze z nich zostały już zamontowane. Potem erektor zaczynie układać docelowe żelbetowe segmenty obudowy tunelu.
Historyczny moment
To przełomowy moment w historii warszawskiego metra – po czasochłonnej budowie szybu startowego, skomplikowanej operacji umieszczenia i montażu w nim maszyny wraz z zapleczem, budowa II linii nabiera tempa – od dziś liczonego długością gotowego tunelu.
Tempo
Przypomnijmy, że przy użyciu technologii TBM EPB tunele będą powstawać w tempie 10-12 m na dobę, do 25 m na dobę przy sprzyjających warunkach gruntowych. Ponadto w szybie startowym na Rondzie Daszyńskiego czeka także TBM Maria, który ruszy w następnej kolejności, a z Powiśla wystartują pozostałe 2 maszyny, których zadaniem będzie wykonanie odcinków od Powiśla do Dworca Wileńskiego.
Zobacz także:
Multicary zmierzają na dno szybu startowego
Prace w szachcie startowym
Przygotowanie szybu w pół minuty
18:04, 14 maja 2012 | |
18:23, 11 maja 2012 | |
17:56, 29 kwietnia 2012 | |
18:40, 27 kwietnia 2012 | |
17:13, 26 kwietnia 2012 | |
11:26, 20 kwietnia 2012 | |
12:46, 18 kwietnia 2012 | |
15:16, 13 kwietnia 2012 | |
13:31, 12 kwietnia 2012 |