Duet TBM pod Marszałkowską

18:59, 2 czerwca 2013

TBM Anna dołączyła dziś około 9 rano do tarczy Marii – obie znajdują się już wewnątrz korpusu stacji C11 Świętokrzyska. Ich ostrza przegryzły się przez solidny false tunnel pod zachodnią stroną ul. Marszałkowskiej. Trwają przygotowania do wymiany tnących elementów w ich głowicach drążących.

W dniach od 30 maja do 1 czerwca wykonaliśmy południowy tunel centralnego odcinka II linii metra w rejonie stacji Świętokrzyska. TBM Anna przeszła pod tunelami I nitki i już w niedzielę rano można było ją zobaczyć wewnątrz stacji C11 Świętokrzyska.

W ciągu ostatniego tygodnia maszyna ułożyła około 150 metrów tunelu. Podobnie jak w przypadku prac przy odcinku północnym, na czas drążenia pod istniejącymi już tunelami wprowadzono szczególne środki bezpieczeństwa: zamknięto dla ruchu stacje Centrum i Świętokrzyska i łączący je tunel. TBM Anna wykonała swoją pracę szybciej niż jej poprzedniczka i ostatnie kilkanaście metrów pokonała już w niezagrażających bezpieczeństwu pasażerów warunkach, czyli we wnętrzu tzw. ślepego tunelu. Zatem jeszcze przed końcem długiego weekendu możliwe było przywrócenie ruchu na całej I linii metra.

TBM Anna, podobnie jak przed trzema tygodniami TBM Maria, przeforsowała odcinek gruntu wzmocnionego wcześniej technikami jet-groutingu, dwie ściany szczelinowe łącznika pasażerskiego obu stacji oraz samą ścianę szczelinową budowanej stacji Świętokrzyska. Podczas prac budowlanych nie stwierdzono żadnych przemieszczeń ani uszkodzeń, a monitoring jest nieustannie kontynuowany.

Zapraszamy do galerii ukazującej chwile oczekiwania na TBM wewnątrz stacji oraz po jego wejściu.




fot. M. Żuchowski

Zobacz także:

TBM Maria jest już wewnątrz stacji Świętokrzyska
Potrzebne były ostrza do skał

 

11:16, 27 maja 2013
16:38, 22 maja 2013
16:57, 14 maja 2013
14:08, 10 maja 2013
14:29, 30 kwietnia 2013
14:29, 29 marca 2013
12:37, 23 marca 2013
12:15, 23 marca 2013
16:59, 14 marca 2013

Oferty pracy

  • Facebook