Dwa TBM-y wyruszą z Pragi – sprostowanie

16:51, 22 sierpnia 2012

Decyzja o zmianie lokalizacji szybu startowego dla II tarcz TBM EPB zapadnie dopiero po analizie ekspertyz dotyczących stanu gruntu pod Wisłostradą. Wtedy też będzie możliwa ocena czy tak duża operacja logistyczna będzie czasowo efektywna. Może się okazać, że czas naprawy awarii będzie krótszy niż ten potrzebny by przenieść szyb startowy na Pragę.

Mateusz Witczyński

Rzecznik Prasowy Wykonawcy Centralnego Odcinka II Linii Metra.

Podjęliśmy decyzję o tym, by dwie tarcze TBM, które miały zostać uruchomione na Powiślu, wyruszyły z Dworca Wileńskiego.

Tarcze wyruszą ze stacji Dworzec Wileński i będą drążyć tunele w kierunku zachodnim, w tym fragment pod Wisłą. Operacja przeprowadzania tarcz na tę stację ma zminimalizować wpływ zdarzenia z 14.08.2012 na realizację całego przedsięwzięcia „Projekt i Budowa Centralnego Odcinka Drugiej Linii Metra w Warszawie”.

Operacja ta wymaga przeprowadzenia prac, które przystosują ostatnią stację centralnego odcinka metra do pełnienia funkcji szybu startowego, m.in.:

  • zmian w projekcie konstrukcji torów odstawczych (wykonanie odpowiednich szybów)
  • wykonanie łoża dla tarcz
  • zbudowania przyłącza energetycznego 5MW
  • zmiany organizacji placu budowy, by wygospodarować miejsce na zaplecze
  • zapewnienia transportu pionowego do i z szybu

Konstrukcja torów odstawczych przy stacji Dworzec Wileński jest na tyle zaawansowana, że przygotowanie startu maszyn z tego miejsca znacznie zmniejszy wpływ zdarzenia na całość projektu.


fot. M. Żuchowski

 

15:34, 22 sierpnia 2012
14:14, 19 sierpnia 2012
13:58, 19 sierpnia 2012
13:06, 15 sierpnia 2012
17:35, 8 sierpnia 2012
16:12, 2 sierpnia 2012
14:13, 30 lipca 2012
14:12, 25 lipca 2012
15:17, 23 lipca 2012

Oferty pracy

  • Facebook