„False tunnel” w najgłębszej stacji

14:29, 29 marca 2013

Stacja Nowy Świat – Uniwersytet ma już pełną płytę fundamentową. Na najniższej kondygnacji trwają prace przygotowujące stację do przyjęcia TBM-ów: powstały tam specjalne podłoża w kształcie kołyski, budowany jest również tzw. false tunnel. Stanowi on dodatkowe uszczelnienie miejsca połączenia tunelu z korpusem stacji, wspominaliśmy też o nim przy okazji wyjścia TBM-u Anna z komory rozjazdu.

Na wyższym poziomie trwa natomiast wyodrębnianie przestrzeni technologicznej z istniejącej już kondygnacji –2. Obejmie ona przestrzeń o wysokości 1,8 m i zawrze w sobie charakterystyczną dla tej stacji instalację oświetleniową stacji. Prace przy tym etapie zrealizowane są w 80%.

Wylano już pierwsze partie chudego betonu pod wyjście w kierunku ul. Kubusia Puchatka. Ta konstrukcja powstaje częściowo podstropowo, częściowo tradycyjnie – gotowa jest już połowa wykopu.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć dokumentujących opisane prace:

fot. M. Żuchowski







Zobacz także:

W obiektywie – Nowy Świat
TBM Anna wraca na szlak

12:37, 23 marca 2013
12:15, 23 marca 2013
16:59, 14 marca 2013
14:04, 13 marca 2013
13:38, 13 marca 2013
11:55, 15 lutego 2013
16:31, 1 lutego 2013
15:45, 23 stycznia 2013
11:11, 21 stycznia 2013

Oferty pracy

  • Facebook