Mamy już poziom peronu na Powiślu

14:36, 21 maja 2012

Po zachodniej stronie przyszłej stacji na poziomie -2 wykonany już został strop hali peronowej. W tej części powstającego obiektu trwają aktualnie prace nad wydobywaniem gruntu na poziomie ostatniej kondygnacji -3.

Maszyny pracują na głębokości ponad 7 metrów poniżej wylanego stropu. Oznacza to, że dotarliśmy już do miejsca, w którym docelowo znajdzie się poziom peronu pasażerskiego i niebawem osiągniemy poziom płyty fundamentowej.

W tej samej części placu budowy, który rozciąga się od strony Wybrzeża Kościuszkowskiego, zakończył się natomiast montaż olbrzymiej suwnicy. Suwnica o udźwigu 30 ton znajduje się tuż nad otworem technologicznym i analogicznie jak w przypadku konstrukcji na Rondzie Daszyńskiego – posłuży do obsługi tarcz TBM, które ze stacji Powiśle wyruszą w kierunku Dworca Wileńskiego. Zadaniem suwnicy będzie przede wszystkim opuszczanie betonowych pierścieni obudowy tunelu w głąb korpusu stacji Powiśle.

Tymczasem, po przeciwległej stronie powstającej stacji – bliżej brzegu Wisły – pod stropem pośrednim trwają prace nad wzmacnianiem i stabilizacją gruntu przy zastosowaniu metody jet-grouting. Warto przypomnieć, że stacja Powiśle stanowi konstrukcyjne wyzwanie. Jej korpus zlokalizowany jest tuż przy nabrzeżu, a hala peronowa bezpośrednio pod tunelem Wisłostrady. Budowa obiektu w tak specyficznym terenie wymaga więc szczególnej dbałości o bezpieczeństwo powstającej konstrukcji.

Zapraszamy do lektury zdjęć z placu budowy C13.

                                

fot. M. Lubieniecka
 

Zobacz także:
Stacja Stadion nabiera kształtów
TBM Maria jest już w szybie
Anna już pod ziemią

14:47, 17 maja 2012
18:45, 16 maja 2012
12:57, 16 maja 2012
18:04, 14 maja 2012
18:23, 11 maja 2012
17:56, 29 kwietnia 2012
18:40, 27 kwietnia 2012
17:13, 26 kwietnia 2012
11:26, 20 kwietnia 2012

Oferty pracy

  • Facebook