
Montaż dźwigu na stacji C09
Potężny Dźwig na Rondzie Daszyńskiego
Dnia 17 lipca 2011 roku na plac budowy stacji C09, przy skrzyżowaniu ulic Prostej i Towarowej, przetransportowano potężny dźwig, który niebawem obsługiwał będzie montaż tarczy TBM.
250 ton udźwigu
Żuraw gąsienicowy Manitowoc 15000 ma ponad 250 ton udźwigu i jest jedną z niewielu takich maszyn w Polsce. Przy założeniu, że jedenwagon kolejowy z pasażerami waży średnio 45 ton, dźwig ten jest w stanie unieść ciężar odpowiadający masie ponad 5 wagonów.
Parametry maszyny
Jego wysięgnik podstawowy ma 87,5 metra, co oznacza, że jego ramię sięga wysokości 4 Kolumn Zygmunta ustawionym jedna na drugiej.
Gąsienicowe podwozie żurawia zapewnia maszynie stabilność, przy jednoczesnym niewielkim wywieraniu nacisku na podłoże.
Dzięki temu stosuje się je na terenach nieutwardzonych, piaszczystych gruntach a nawet torfowiskach.
Zobacz także:
Produkcja elementów w fabryce na Marywilskiej – fotogaleria
Nowa kolejność drążenia 3 tarcz
_________________
Assembly of crane at C09
Mighty Crane at Rondo Daszyńskiego
On 17 July 2011, a huge crane for TBM assembly was transported at the construction site of C09 Station, nearby the crossroads of Prosta and Towarowa Streets.
250 tons lifting capacity
Manitowoc 15000 crawler crane has a lifting capacity of 250 tons and is one of few such machines in Poland.
Assuming that one railway wagon with passengers weighs on average 45 tons, this crane is able to lift the weight corresponding to mass of more than 5 wagons.
Machine parameters
Its basic jib is 87,5 meter long which means that crane arm reaches the altitude of four King Zygmunt III Waza Columns placed one on another.
Crawler chassis ensures stability of the machine at the same time exerting little pressure on the ground surface.
Thanks to this feature the machine is used on unhardened terrain, sandy soil or even peat bogs.
See also:
Production of precast elements at Marywilska Production Plant – photo gallery
Three TBMs – new sequence of drilling
16:45, 16 lipca 2011 | |
15:32, 15 lipca 2011 | |
16:26, 14 lipca 2011 | |
14:53, 9 lipca 2011 | |
17:37, 30 czerwca 2011 | |
17:31, 30 czerwca 2011 | |
16:49, 29 czerwca 2011 | |
16:40, 20 czerwca 2011 | |
16:29, 15 czerwca 2011 |