Peron pod rondem Daszyńskiego

06:00, 11 marca 2014

Na terenie stacji Rondo Daszyńskiego, w miejscu gdzie dotychczas znajdowała się infrastruktura tarcz TBM, pojawiło się wyposażenie hali peronowej. W sześć tygodni powstała platforma peronu, z której już niedługo skorzystają pasażerowie jadący metrem na wschód. Zamknięty też został największy z otworów technologicznych, który służył do usuwania urobku z wnętrza stacji.

Plac budowy stacji Rondo Daszyńskiego wygląda jakby budowa dopiero się zaczynała. Nic bardziej mylnego. Ostatni etap budowy wygląda bowiem bardzo podobnie do początkowego. Związane jest to z wyrównaniem nawierzchni i ukryciem większości konstrukcji pod piaskową zasypką, która stanowić będzie podstawę odtwarzanych ulic.

Bezpośrednio przy skrzyżowaniu z ul. Towarową widać otwarty wykop, w którym powstają dwa wejścia do metra – z tą różnicą, że nie pierwsze, a już ostatnie, jakie pozostały do wykonania. Po uwolnieniu tej części placu z magazynów zaplecza tarcz TBM, rozpoczęto wykop, który zabezpieczono ściankami szczelnymi i dwupoziomowo rozparto stalowymi belkami. Dziś gotowa jest płyta denna jednego z wyjść. Pozostawiono w niej jedynie otwór na maszynownię schodów ruchomych oraz odstojnik schodów stałych. Ściany podziemnego przejścia w części poziomej konstrukcji zostały zabetonowane. Teraz przyszedł czas na szalowanie i zbrojenie płyty stropowej wyjścia.

Dzięki zamknięciu najstarszego spośród wszystkich otworów technologicznych na stacji, mogliśmy rozpocząć murowanie ostatnich 12 pomieszczeń przewidzianych dla kondygnacji -1. Dziś prace te są już zakończone – trwa tynkowanie wnętrz. W hallu głównym stacji układana jest kamienna posadzka.

Gotowe są także dwie konstrukcje schodów stałych prowadzących na peron. Sponad nich rozciąga się widok na halę peronową, która w ciągu półtora miesiąca przybrała niemal ostateczny kształt. Stojące w jednym rzędzie słupy kielichowe unoszą strop, na który metodą natryskową wprowadzany jest tynk akustyczny. Nad torami prace te dobiegły końca.

Na ścianach kondygnacji -2 układane są koryta kablowe. Rozpoczęła się także instalacja torowisk. W pierwszej kolejności pracami torowymi objęto tor południowy, który dziś czeka już na zabetonowanie. Na torze północnym układane jest zbrojenie oraz wibroizolacja.

fot. B. Janaszek, Maciej Żuchowski

Zobacz także:

Imponujące wnętrza stacji Dworzec Wileński

Świętokrzyska w pełnej krasie

Korytarzem do stacji Centrum Nauki Kopernik

06:00, 27 lutego 2014
06:00, 20 lutego 2014
13:40, 13 lutego 2014
12:30, 12 lutego 2014
11:03, 29 stycznia 2014
18:40, 23 stycznia 2014
10:13, 23 stycznia 2014
15:55, 20 stycznia 2014
13:23, 10 stycznia 2014

Oferty pracy

  • Facebook