Postęp prac na torach odstawczych

11:11, 21 stycznia 2013

Stacja Rondo Daszyńskiego wraz z torami odstawczymi to obiekt o długości ponad 400 m i głębokości 15 m. Zachodnia część placu to miejsce, gdzie w przyszłości pociągi będą oczekiwać na wjazd na linię, zawracać, a także przechodzić drobne przeglądy. Zobaczmy jak powstaje ten obiekt.

Płyta fundamentowa torów odstawczych, która zamknie cały obiekt, jest wykonana w 50 proc. – powstało 21 ze składających się na nią 42 sekcji. Dla bezpieczeństwa, każda z prawie 7-metrowych sekcji jest wykonywana osobno, a kolejną można wykonać dopiero kiedy użyty beton osiągnie wystarczającą wytrzymałość. By jednak przyspieszyć proces wykonywania fundamentu obiektu, prace prowadzone są na trzech osobnych frontach.

Równocześnie powstają prostokątne słupy nośne, które zastąpią tymczasowe barety. Słupy mają wymiary 0,6 x 1,2 m na poziomie -1 i 0,6 x 0,9 m na poziomie – 2. W sumie stropy torów odstawczych utrzymywać się będą na 124 takich słupach.

Rozpoczęliśmy także prace pod wykonanie tzw. podperonia, czyli konstrukcji nośnej peronu. Na torach odstawczych służyć on będzie załodze obsługującej obiekt. Powstaje też wyjście ewakuacyjne E1 oraz klatka schodowa. Łącznie daje to dwa wyjścia ewakuacyjne na całej długości korpusu torów odstawczych.

Trwają również prace, które zaplanowano na czas postoju tarcz TBM. Ich postęp wyraźnie widać w sąsiadującym z torami odstawczymi korpusie stacji. Zakończyliśmy tutaj zamykanie otworu technologicznego po stronie toru południowego, który posłużył do umiejscowienia w szybie TBM Anna. Teraz zasklepiamy ten znajdujący się po stronie toru północnego.








fot. M. Żuchowski

Zobacz także:
30 m w głąb ziemi

Fundamenty stacji Stadion

06:00, 15 stycznia 2013
17:08, 9 stycznia 2013
19:12, 8 stycznia 2013
12:53, 21 grudnia 2012
06:00, 13 grudnia 2012
10:12, 6 grudnia 2012
15:00, 26 listopada 2012
07:00, 10 listopada 2012
12:46, 7 listopada 2012

Oferty pracy

  • Facebook