Postęp prac przy Rondzie ONZ

14:47, 17 maja 2012

Plac budowy stacji Rondo ONZ jest jedyny w swoim rodzaju. Mimo że korpus stacji znajdzie się bezpośrednio pod rondem, ruch na jego powierzchni został utrzymany. Przebiegające przez centralną część placu jezdnie al. Jana Pawła, dzielą budowę niejako na dwie części. Nie przeszkadza to jednak w realizacji prac.

Pierwszy strop na odcinku ul. Prostej

Po zachodniej stronie al. Jana Pawła II wykonano już ponad połowę – przewidzianych dla tej części konstrukcji stacji - ścian szczelinowych oraz 9 z 16 słupów tymczasowych, których zadaniem jest wspieranie przyszłego stropu stacji. W sobotę wylany został też tzw. chudy beton pod pierwszą sekcję stropu górnego stacji.

Skomplikowany system przejść

Na prezentowanych poniżej zdjęciach widać również zarys przejść podziemnych, które znajdą się na obwodzie skrzyżowania. System przejść, podobny do tych znajdujących się na Rondzie Dmowskiego, budujemy tradycyjną metodą odkrywkową. Sam wykop wzmocniliśmy ścianką Larsena, zabezpieczając ją dodatkowo stalowymi elementami rozpartymi na jej szczycie. Podobną konstrukcję ujrzeć można również w szybie startowym tarcz TBM przy Rondzie Daszyńskiego.

Komora rozjazdu

Wschodnia strona Ronda ONZ to miejsce, gdzie trwają prace przy budowie komory rozjazdu. By przyspieszyć przy budowie samej komory rozjazdu, stosujemy metodę otwartą. Na chwilę obecną wykonaliśmy już wszystkie ściany oraz słupy. Kontynuowany jest także jet-grouting, po zakończeniu którego rozpoczniemy wykop do płyty fundamentowej.

fot. M. Lubieniecka, M. Żuchowski

 

Zobacz także:

Kilometry sieci podziemnych

Prace w szachcie startowym

Pierwszy strop wentylatorni

18:45, 16 maja 2012
12:57, 16 maja 2012
18:04, 14 maja 2012
18:23, 11 maja 2012
17:56, 29 kwietnia 2012
18:40, 27 kwietnia 2012
17:13, 26 kwietnia 2012
11:26, 20 kwietnia 2012
12:46, 18 kwietnia 2012

Oferty pracy

  • Facebook