Potrzebne były ostrza do skał

11:16, 27 maja 2013

Kilka dni temu TBM Krystyna zakończyła budowę północnego tunelu łączącego stacje Dworzec Wileński i Stadion Narodowy. Przegryzienie się do wnętrza stacji zlokalizowanej pod ulicą Sokolą wymagało – po raz pierwszy na centralnym odcinku II linii metra – zmiany elementów skrawających na bardziej wytrzymałe, które tradycyjnie używane są do pracy w skałach.

Trudna trasa praskiego TBMu

TBM Krystyna, która wcześniej pokonała niełatwą trasę – przechodząc na głębokości 7 metrów pod praskimi kamienicami a następnie przez 15-metrowy false tunnel – dotarła do stacji Stadion Narodowy.

Na tym odcinku po raz pierwszy przeprowadziliśmy operację zmiany ostrz tarczy na odcinku tunelowym, a nie podczas przetaczania przez obiekt. Narzędzia do gliny zostały zamienione na takie, których tradycyjnie używa się do drążenia w skałach. Wymiana podyktowana była zastosowaniem szczególnej technologii ścian szczelinowych stacji Stadion Narodowy – użyto tutaj betonu o wyjątkowo wysokiej wytrzymałości.

fot. M. Żuchowski

Zobacz także:

TBM Maria jest już wewnątrz stacji Świętokrzyska
False tunnel na najgłębszej stacji

16:38, 22 maja 2013
16:57, 14 maja 2013
14:08, 10 maja 2013
14:29, 30 kwietnia 2013
14:29, 29 marca 2013
12:37, 23 marca 2013
12:15, 23 marca 2013
16:59, 14 marca 2013
14:04, 13 marca 2013

Oferty pracy

  • Facebook