Tarcza Krystyna zakończyła trasę

17:00, 14 sierpnia 2013

TBM  nazywany Krystyną przedarł się do wnętrza stacji Centrum Nauki Kopernik, tym samym kończąc swój bieg. Oznacza to, że północny tunel biegnący od Dworca Wileńskiego na drugi brzeg Wisły został wykonany dwa tygodnie wcześniej niż planowano!

O tym, z jaką siłą prze maszyna TBM mógł się przekonać każdy, kto oglądał moment przebicia się tarczy do korpusu stacji C13. Ostatnią przeszkodę – ścianę false tunelu TBM sforsował z wielkim hukiem, odrywając płaty betonowego bloku.

Krystyna zakończyła swoją pracę po niespełna 180 dniach. Wykonała 1637 m tunelu południowego na odcinku Dworzec Wileński – Centrum Nauki Kopernik, w tym 300 m szlaku pod dnem Wisły. Prace potwierdziły też nasze przewidywania, niezabudowany odcinek udało się wykonać o przeszło dwa tygodnie szybciej niż planowano. Maszyna drążyła we frakcjach ilastych, w związku z czym prace przebiegały bez żadnych przeszkód.

Teraz czeka ją skrupulatny serwis, a następnie rozłożenie na części i wyjęcie z wnętrza stacji. Z wykonanego przez nią tunelu znikną instalacje, których potrzebowała do pracy, a pojawi się ekipa, która rozpocznie montaż torowiska.

fot. B. Janaszek, M. Witczyński

Zobacz także:

TBM Elisabetta dotarł do Stacji Stadion Narodowy

Torowisko w łączniku gotowe

06:00, 26 lipca 2013
06:00, 24 lipca 2013
10:41, 19 lipca 2013
11:37, 17 lipca 2013
17:30, 11 lipca 2013
16:07, 1 lipca 2013
13:02, 27 czerwca 2013
12:46, 25 czerwca 2013
18:33, 20 czerwca 2013

Oferty pracy

  • Facebook