TBM Maria jest już wewnątrz stacji Świętokrzyska

16:57, 14 maja 2013

W dniach 11-14 maja wykonano północny tunel dla centralnego odcinka II linii metra w rejonie stacji Świętokrzyska. TBM Maria przeszedł pod tunelami i stacją Świętokrzyska I linii i we wtorek rano przebił się do korpusu nowo wybudowanej stacji II linii.

Ten kilkudziesięciometrowy etap wymagał wprowadzenia szczególnych środków bezpieczeństwa w tunelach I linii – dlatego od piątku w nocy do wtorkowego świtu stacje Centrum i Świętokrzyska były wyłączone z ruchu.

TBM Maria przeszedł ok. 3 metry poniżej tuneli I linii metra. Na odcinku liczącym ok. 50 m tarcza przewierciła się przez kilkanaście metrów gruntu zeskalonego w wyniku przeprowadzanych w tym miejscu zabezpieczających iniekcji betonowych, 2 ściany szczelinowe należące do konstrukcji łącznika stacji obu linii oraz zachodnią ścianę szczelinową stacji C11 Świętokrzyska.

W nocy z soboty na niedzielę tarcza w całości przeszła pod tunelem zachodnim, a dobę później, pokonawszy 15-metrowy odcinek sztucznego tunelu (false tunnel), znajdowała się już wewnątrz stacji. Przejście przez tę konstrukcję miało miejsce we wtorek ok. godz. 10.00, a zdjęcia z tego wydarzenia można obejrzeć w poniższej galerii.

Nieustannie prowadzony monitoring stacji i tuneli znajdujących się w pobliżu pracującej maszyny drążącej nie wykazał praktycznie żadnych zmian. Na takie samo przejście przygotowuje się TBM Anna – rozpocznie się ono 25 maja.

fot. B. Janaszek

Zobacz także:
„False tunnel” w najgłębszej stacji
TBM Anna wraca na szlak

14:08, 10 maja 2013
14:29, 30 kwietnia 2013
14:29, 29 marca 2013
12:37, 23 marca 2013
12:15, 23 marca 2013
16:59, 14 marca 2013
14:04, 13 marca 2013
13:38, 13 marca 2013
11:55, 15 lutego 2013

Oferty pracy

  • Facebook