TBM wewnątrz stacji Nowy Świat – Uniwersytet

06:00, 17 sierpnia 2013

Tarcza o numerze seryjnym S645 dotarła do stacji Nowy Świat – Uniwersytet. Przed nią ostatni już, ale skomplikowany odcinek – musi nie tylko pokonać najdłuższy jak dotąd dystans – 951 m, ale i zagłębić się w skarpę warszawską.

TBM Anna przebijała się do wnętrza stacji od 5 sierpnia rano. Ostatecznie o godzinie 16.00 ściana ustąpiła i kiedy opadł pył, pracownicy oczekujący w środku mogli zobaczyć front maszyny. Moment, w którym tarcza dosłownie sforsowała ścianę można zobaczyć poniżej.

Teraz tarczę „Anna“ czeka tradycyjny serwis, mający na celu określenie kondycji maszyny oraz uzupełnienie wszelkich niezbędnych do pracy elementów i płynów, a następnie przemarsz przez 138-metrowy obiekt. Najpierw jednak pokona na drodze w kierunku stacji Centrum Nauki Kopernik pokonać będzie musiała ślepy tunel i ścianę szczelinową.

Ostatnia „prosta“

Będzie to wymagająca trasa, gdyż tunele na odcinku D13 zagłębiają się w teren pod największym z perspektywy budowy II linii metra kątem. Nie będzie on jednak odczuwalny z uwagi na dystans dzielący stacje – 951 m.

Tunele na trasie C12–C13 celowo zaprojektowano na takich głębokościach, które pozwolą bezpiecznie przejść pod skarpą warszawską oraz budynkami leżącymi na szlaku tarczy.

 

fot. B. Janaszek, J. Pietras

Zobacz także:

Tarcza Krystyna zakończyła trasę

TBM Elisabetta dotarł do stacji Stadion Narodowy

 

17:00, 14 sierpnia 2013
06:00, 26 lipca 2013
06:00, 24 lipca 2013
10:41, 19 lipca 2013
11:37, 17 lipca 2013
17:30, 11 lipca 2013
16:07, 1 lipca 2013
13:02, 27 czerwca 2013
12:46, 25 czerwca 2013

Oferty pracy

  • Facebook