W obiektywie – Nowy Świat

16:31, 1 lutego 2013

Już niebawem zakończymy prace nad płytą fundamentową najgłębszej stacji centralnego odcinka II linii metra w Warszawie. Wybieramy właśnie ostatnie metry sześcienne ziemi. Gotowy jest również odcinek betonowego „toru kołyskowego” dla tarcz TBM, które w przyszłości przetoczymy przez stację. Zapraszamy do lektury zdjęć.

Przypomnijmy, że stacja położona jest w ścisłym centrum miasta i rozciąga się od ul. Czackiego do narożnika ul. Nowy Świat. Zajmuje całą szerokość ulicy wraz z chodnikami, gdzie po stronie północnej przylega do budynku Ministerstwa Finansów.

Podczas prac budowlanych odsłoniliśmy pozostałości po zniszczeniach z okresu II wojny światowej – m.in. ceglane fundamenty oraz piwnice.

Do charakterystycznych parametrów stacji z pewnością należy jej zagłębienie wynoszące 30 m. Jej korpus rozciąga się na długości 140 m, a szeroki jest na około 25 m. Ziemia, którą wybraliśmy spod stropu, pozwoliłaby pomieścić 750 przegubowych autobusów wewnątrz stacji. Odpowiada to objętości 95 000 m³.

Prace konstrukcyjne wymagały przebudowy ok. 2 km instalacji elektrycznych, 320 m ciepłociągu, 420 m instalacji gazowych oraz 540 m instalacji kanalizacyjnych.

Zabezpieczono budynki oraz oceniono ich stan na dobry (skala 1-2 w pięciostopniowej skali ITB, gdzie „0” oznacza stan bardzo dobry).

Monitoringiem objętych zostało łącznie 18 budynków znajdujących się w pierwszej oraz drugiej strefie oddziaływania. Więcej informacji nt. systemu monitoringu geodezyjnego można znaleźć tutaj.

Poniższy rysunek pokazuje odległości budowanej stacji od budynków:

 

Zapraszamy do galerii zdjęć z przeprowadzanych prac konstrukcyjnych.

 





fot. M. Żuchowski

Zobacz także:
Postęp prac na C12
30 metrów w głąb ziemi

15:45, 23 stycznia 2013
11:11, 21 stycznia 2013
06:00, 15 stycznia 2013
17:08, 9 stycznia 2013
19:12, 8 stycznia 2013
12:53, 21 grudnia 2012
06:00, 13 grudnia 2012
10:12, 6 grudnia 2012
15:00, 26 listopada 2012

Oferty pracy

  • Facebook