Wisła I i Wisła II na dnie szybu startowego

17:08, 9 stycznia 2013

Dwie praskie tarcze TBM o numerach seryjnych S-646 i S-760 zostały dzisiaj opuszczone pod ziemię. Operacja rozpoczęła się o godz. 9.30. Po ponad dwóch godzinach Wisła I bezpiecznie osiadła na betonowej „kołysce” w szybie startowym stacji Dworzec Wileński. Po południu obok niej znalazła się również Wisła II.

Tak jak w kwietniu ubiegłego roku, korpus tarczy TBM został podniesiony i opuszczony pod ziemię za pomocą ogromnego dźwigu. Wymagało to niezwykłej precyzji operatora żurawia oraz pracowników, którzy za pomocą lin zmieniali położenie i kierunek ruchu transportowanego elementu. Trzeba bowiem pamiętać, że otwór w który musiała się zmieścić tarcza, jest od niej niewiele większy. Ze względu na bliskie sąsiedztwo budynków, pracownicy mieli też do dyspozycji dużo mniej miejsca niż w przypadku placu budowy przy rondzie Daszyńskiego.

W szybie startowym czekają już elementy zaplecza technicznego TBM-u Wisła I. Teraz rozpocznie się łączenie wszystkich tych części w dwie, 97-metrowe maszyny. Również tutaj, do korpusów tarcz zostaną zainstalowane głowice skrawające.

Zgodnie z trasą centralnego odcinka II linii metra, na Pradze tunele będą przebiegały z północy na południe. Oznacza to, że Wisła I, która została umieszczona w zachodnim otworze szybu startowego wykona tunel zachodni, który po pokonaniu zakrętu w okolicy stacji Stadion, będzie tunelem północnym. TBM Wisła II będzie drążyła tunel wschodni i południowy.

                                         

 fot. M. Żuchowski

19:12, 8 stycznia 2013
12:53, 21 grudnia 2012
06:00, 13 grudnia 2012
10:12, 6 grudnia 2012
15:00, 26 listopada 2012
07:00, 10 listopada 2012
12:46, 7 listopada 2012
16:54, 18 października 2012
16:36, 10 października 2012

Oferty pracy

  • Facebook